czwartek, 19 lutego 2015

Kurczak & Warzywka...raz kolejny Fenkuł :) Hähnchenbrustfilet & Gemüse...noch mal Fenchel :)

Bardzo zasmakowała mi brukselka z koprem włoskim, dziś postanowiłam połączyć  go z fasolka szparagowa,  pieczarkami i papryka.  Do tego kurczaczek i kasza i... kolejny fajny przepis, który trafia do mojej prywatnej książki kucharskiej :) 



Potrzebujemy:

  • 2 filety z kurczaka
  • 1 woreczek kaszy (ja użyłam gryczanej prażonej) 
  • 1 duża  lub 2 średnie cebule  
  • 1/2 kg fasolki szparagowej  
  • 250 gram pieczarek
  • 1 czerwona papryka
  • 1 bulwa kopru włoskiego
  • Sol gruboziarnista
  • Pieprz
  • Papryka słodka
  • 1 ząbek czosnku
  • Majeranek 
  • 2 łyżki oleju rzepakowego  
  • maggi 
Filety z kurczaka rozcinam na cieńsze plastry (z jednej średniej wychodzą 2- 3 fileciki) marynuje je w posiekanym czosnku, papryce słodkiej, majeranku, soli, pieprzu . Odstawiam na ok godzinę do lodówki, ale jeśli nie macie czasu wystarczy 15 min i mięsko tez będzie ok.
Fasolkę szparagowa gotuje z odrobina soli i maggi- nie ma być jednak całkiem miękka.

No i teraz praca na 2 patelnie...

Na 1 patelni...
Posiekane w plasterki i obtoczone solą pieczarki podsmażyłam na łyżce oleju razem z cebulą. Gdy pieczary puściły wodę dodałam  fenkuł i wszystko razem smażyło- dusiło się jeszcze ok 10min. Na koniec dodałam paprykę i  fasolkę. Całość smażyła się jeszcze chwile, woda  całkowicie odparowała  i warzywka delikatnie się przypiekły.   Chciałam aby fenkuł był miękki, a papryka chrupiąca. 



Na 2 patelni...

Mięsko wrzuciłam  na rozgrzaną patelnie z łyżką oleju, przypiekłam  do uzyskania fajnego kolorku i dodałam wodę, tyle aby przykryła więcej niż polowe filetów. 
Już wcześniej pisałam o tym, ze smażę na wodzie :) Bardzo lubię tą metodę bo filety z kurczaka  nie nasiąkają  tłuszczem, ale co najważniejsze nie są suche.  
Gdy woda już trochę odparowała dorzuciłam cebulkę . Co jakiś czas przewracając filety smażymy do prawie- całkowitego odpruwania wody. Reszta oleju wymiesza się z reszta wody oraz z karmelizowana cebulka tworząc delikatny sosik.


Następnie zdejmujemy z patelni kurczaka i wrzucamy na nią wcześniej ugotowaną kasze gryczaną i w tym niby sosiku podgrzewamy.

Nie pozostało mi nic innego  jak nałożyć wszystko na talerz i zjeść. 

Smakowało pysznie, mam nadzieje , ze i Wam  to danie przypadnie do gustu :)