piątek, 7 marca 2014

Hallo :)

Witam po kilkunastodniowej nieobecności,  dostałam kilka wiadomości z prośbami o więcej info na temat języka niemieckiego , życia ( i problemów)  w Niemczech oraz wycieczek-  głownie z pieskiem :) Bardzo przepraszam, ze tak wolno mi to idzie , ale w poniedziałek i środę  mam egzaminy  . Ogólnie jesteśmy dobrze przygotowani do testu na poziomie B2, ale ja zdaje B2+Beruf czyli jakby to ując-   typowo zawodowy język  no a do tego marnie nas przgotowano tak wiec nadrabiam po nocach :) Na egzaminie może być bardzo wiele opcji  jeśli chodzi o oficjalne listy,a  nawet polowy nie przerobiliśmy. Słownictwo  typowo biurowe, urzędowe itp tak wiec mam nad czym siedzieć :)
Od  środy postaram się dodawać więcej postów na blogu  w tematyce, którą jesteście zainteresowani :)
Przed chwila dodałam kilka info do Język niemiecki podstawy - takie typowo życiowo- kuchenne sprawy :) będę to uaktualniać, aby jak najwięcej osób mogło skorzystać.
Mimo tylu lat w De sama często zapominam co, jak, z czym, do czego tak wiec mam nadzieje, ze te info. będą przydatne :)

Teraz lecę na mały jogging z moim pieskiem i jeszcze dziś tu zawitam...taka mala pauza przed jutrzejszym ciężkim nauki dniem :)

A poniżej nazwy świąt , o których często zapominamy, albo nie znamy niemieckiego znaczenia :)




Rocznica - der Jahrestag
Urodziny - der Geburtstag
Imieniny - der Namentag
Dzień Matki    der Muttertag
Dzień Ojca - der Vatertag
Rocznica ślubu - der Hochzeitstag
Święto państwowe - der Nationalfeiertag
Święto kościelne - kirchlicher Feiertag
Adwent - der Advent
Wigilia - Heiliger Abend
Boże Narodzenie - Weihnachten
Boże Ciało - Fronleichnam
Mikołajki - Nikolaustag
Karnawał - Faching
Ostatki - Fastnacht
Popielec - Aschermittwoch  (sroda popielcowa)
Święto Trzech Kroli - Dreikönigsfest
Święto Zmarłych - Totensonntag
Wielkanoc - Ostern
Wielki Czwartek - Gründonnerstag
Wielki Piątek - Karfreitag
Niedziela Wielkanocna - Ostersonntag
Wielki Post - Fastenzeit
Wniebowstąpienie - Christi Himmelfahrt
Wszystkich Świętych - Allerheiligen
Nowy Rok - Neujahr
Święto Niepodległości - Unabhängigkeitstag 


 Ciekawostki- 
Dzień imienin w De nie obchodzi się  :)
Dzień Matki przypada zawsze w 2 niedziele maja :)  
Dzień Ojca zawsze w dniu Wniebowstąpienia :) 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz