poniedziałek, 17 marca 2014

Gorąca szarlotka z lodami :)

Dziś mnie naszło na jabłecznik, szarlotkę, ciasto z jabłkami, nazywać można wg uznania:) W każdym razie miałam taka ochotę, ze upiekłam i gorącą  z lodami pochłonęłam w kilka chwil. 
Mój mąż przed chwila wrócił do domu i również miał ochotę, tak wiec ciasto do mikrofali i lody.
Przynajmniej miałam okazje fotkę zrobić :)



Ciasta nie zawsze mi wychodzą, ale muszę przyznać że to wyszło przepyszne. Gdyby nie ta godzina skusiłabym się na kolejny kawałek:)


Przepis na moje ciasto oczywiście bez reguł ,  odmierzałam na bieżąco  i wyszło super :)


Ciasto
500g maki 
280 g masła
1 szklanka cukru 
1 jajko +2 żółtka
1 łyżka proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy

Wszystkie składniki ugniatamy tak długo , aż powstanie jednolita kula. Z tej dużej kuli zabieramy 1/3 i wkładamy do zamrażalnika .

 
Farsz jabłkowy

8 dużych jabłek  
1 cukier waniliowy 
2 budynie śmietankowe
800 ml mleka

Jabłka pokrojone w kostkę trochę  podsmażyłam z cukrem waniliowym,
Nie wiem ile dokładnie jabłek zużyłam  bo dokrawałam aby całe ciasto było  mocno pokryte.
Budynie przygotowałam i pozostawiłam do wystygnięcia.

Blachę wysmarowałam masełkiem i wyłożyłam papierem do pieczenia.  Wyłożyłam ciasto, następnie pokryłam je jabłkami i budyniem. Na wierzch utarłam pozostałą cześć ciasta .
No i do piekarnika  na 35 min w 180 °C. W międzyczasie ubiłam piane z 2 pozostałych białek i łyżki cukru. Po 35 min wyjęłam ciasto i posmarowałam je białkową pianka,  a potem na kolejne 15 min do piekarnika.  
Wierzch ciasta jest chrupiący i słodki i rewelacyjnie łączy się z kwaskowymi jabłkami i kruchym spodem. 

Jeśli chcecie uzyskać efekt rosy  to do białek dodajcie więcej cukru, a  po wyjęciu ciasta z piekarnika przykryjcie je Alu-folia, pianka z białek puści cukier i pojawia się kropelki :) 


Oczywiście szarlotka smakuje pysznie na zimno, ale polecam na 2 min do mikrofali i do tego lody waniliowo- czekoladowe. Mmmm pyszności :)

 











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz